Alla inlägg under september 2008

Av L - 27 september 2008 11:38

Är hemma i dag också. Tredje dagen nu. Men i morgon ska jag fan jobba!

För övrigt så är jag stendöd och trött. Har feber och en jävla förkylning. I går va de fredag och jag var hemma sjuk. Gissa om min telfon gick het. Till slut stängde jag av den. Helvete annars hade jag aldrig fått sova. :)

Men man är ju populär i allafall.


Har inte hitta på så mycket bus senaste dagarna har mest varit hemma och leget och degat. Varit och shoppat lite på ikea. Är ju aldrig dit så nu passade jag på en dag i veckan. Jag och min lilla underbara Morfar. JAg jobbar i husdet bervid ikea men jag är verkligen aldrig in dit även fast de finns massor med saker man vill ha.

Jag köpte i allafall lite nödvändiga saker som; dl-mått, en storblomma som står på golvet, två "tablett dukar", besticklådor, och stearinljus. Kanske något jag glömt.. Vet inte. Kommer inte i håg just nu. Mitt huvud bara snurrar.


Nä nu ska jag lägga mig i sängen igen och må skit.

Kram kram

Av L - 22 september 2008 23:24

I´m still a Rockstar

i´got the RockMoves


;)

Av L - 15 september 2008 14:52

Måndagen den 15 september


Då är de bara att börja gruva sig på riktigt för begravningen. Senaste veckan har de kännt så långt bort men nu börjar de blir nära. Lite för nära. Jag hade gärna väntat ett par år på nästa begravning.


I helgen har jag hat en av de skönaste helger på länge!

Fredag:

Satt hemma med Prins von B och inte gjorde något speciellt alls. Trodde jag skulle åka järnet i ny bilen men så vart de inte. Vi åkte hem från jobbet i den. Sedan till macken i Timrå för och tillbaka. Efter de så sov jag. Inte sent alls. Och de va många som har ringt på natten, haha.. Men jag va hemma.

 Lördag:

Björnen skulle ut men så blev de inte. Körde Rockamocka A till polaren och sedan hem. Men i skaplig tid. Helt OK. Så för utom att köra hårdingen till party så va jag bara hemma den kvällen också. Skönt som fan!

 Söndag:

Gudtjänst kl 11 i Torpshammar. Så jag tog rallybilen och brassade gasen i botten till Torpshammar vid 10. Va hemme i ett par timmar. Gunilla, Hasse, Micke och Sara kom förbi hos mamma och hälsade på. De hade varit och köpt en hund. Hos mammas jobbpolare. Super söt! Liten svart och lurvig.

När jag kom hem så tog jag fram mitt vintertäcke, för jag tycker de börjar bli kallt. Så nu är jag redo. :) Sedan somnade jag vid 18, och vaknade igen vid 21. Somnade igen vid 24 kanske, sedan sov jag till 14.30 Hehe skönt skönt.

Och nu har jag nyss fikat lite. Ska väl gå ner till tvättmaskinerna och kolla läget om de kanske är ledigt, som de oftast är. Om jag orkar eller kanske jag ska spela lite sims? Hummm det blev ett svårt val.

Av L - 11 september 2008 10:58

Ja nu sitter jag här innan jag ska åka på jobbet. Börjar kl 12.00 i dag. Skit tråkigt omjag får säga de. Men men man måste ju tjärna pengar på något sätt.

Ska snart gå och sminka på mig lite grejs snart. Men jag har ingen lust. 

Jag längtar tills i morgon när mitt jobb är över. Då har jag en bil igen. Jippi! Gud så handikappad man blir utan bil. Måste erkänna att jag har lite svårt att förstå de som inte har körkort. Så himmla jobbigt ni måste ha det. Kan liksom inte bara ta bilen och åka ut på Birsta när ni vill. Måste fixa någon som kör eller åka buss. Eller om man ska handla mat. Även omjag nu har jätte nära till Ica så är de jobbigt som fan att konka hem tre fulla mat kassar, jänmfört om man har bil då behöver man bara konka dem upp för trappen till lägenheten. Eller som i går när jag skulle hem till Fränsta. Lifta med Björn upp när han jobbade och lifta hem med pappa när han jobbade. Bara de att alla man liftar med åker ju inte den tiden man skulle vilja de är baar att se lycklig ut för att man tar sig åt något håll.


Nä nu måste jag fixa till mig lite tror jag. Håret åt alla håll och blek som jag vet inte vad.

Hörs hej!



s40

Av L - 10 september 2008 15:07

Nya Bilen

Av L - 10 september 2008 14:49

Nu känner jag att jag är redo att berätta vad som har hänt. Och varför jag inte skrivit speciellt mycket.

Det är så här att i onsdags så "gick" min mormor bort. Hon har dött. Känns otroligt hemskt att skriva. Min lilla söta mormor. Men det är vad som har hänt i fall någon undrar.

På onsdagkvällen skulle jag och Elin har lite kalas för att vi fyllde år på torsdagen efter. Men det vart inget jätte skoj kalas. Men vi gjorde så gott vi kunde. Torsdagen åkte jag hem till Fränsta för att äta tårta och öppna paket med familjen, det var lite deppigt. Att först sitta och fika och vara glad till att efter de prata om hur begravningen ska vara osv.. Ja det va min fördelsedag. Tvivlar på att någon av er har haft en så mycket ledsammare. Men min familj är ändå den absolut bästa, morfar, mamma, pappa, syskon...  vi biter ihop när de måste. Vi är den bästa familjen som finns, vi dessa människor finns alltid där för varandra!


 I gårkväll köpte jag en bil. Ska få den på fredag. En snyggblå s40. :) Hehe.

Björn frågade mig i går varför jag köpte just den bilen, då svarade jag:

-Den hade ju jätte fin mörkblåfärg.

Då höll min lilla stjärna på att svimma såg det ut som. Han föll på att dö mer eller mindre. Sen efter de har han nästa mobbat mig för att jag köper en bil för vilken färg den är. Men jag säger bara en sak färgen är väldigt viktig!

Nissan va vit. Det är inte en bra färg. Mazdan var röd.Helt ok färg. Nu Volvon super schysst blå metallic. Och nu ska jag förklara för er som inte förstår varför färgen är så viktig varför den är de. Jo, det är så här att flugor syns skit bra på vita bilar. Damm syns skit bra på svarta bilar osv. Alltså vissa ser smutsigare ut än andra. Men min Volvo kommer bli helt perfekt!


Av L - 5 september 2008 13:38

Jag ska sälja min bil. Min lilla Nissan micra 1.3 tre dörrars.

16000:-


c-lås

styrservo

bra vinter och sommardäck

osv.


KÖP DEN!!!!!!!!!!




Jag la ut den på blocket i går för 16000:-

det är många som har ringt redan så innan helgen är över tror jag den är borta :) Och jag kan hämta ut en ny bil på tisdag eller kanske om jagf har tur måndag. Visst i går va de många som försökte pruta men fan surt för dom jag är tjurig! Hehe.. Jag vill ha 16 och då vill jag väl inte sälja den för 8 idioter... Fast jag förstår ju att dom bara försöker. Men nu har jag flera som ska kolla på den i kväll så vi får se. Jag är nog en riktig affärskvinna i allafall.


Jag sitter nu och funderar på vad mer jag kan sälja, för det här är ganska roligt. Bara ett problem i min lilla lägenhet så har jag exakt det jag behöver. Kanske lite mycket kläder men resten är alldeles perfekt. En tv, en stero, en stationär dator, en dum bärbar dator, en tresittssoffa, en två sittssoffa, ett rumsbord, ett köksbord, frya köksstolar, ett "data"bord+stol, en säng, osv..... Jag är ioförsig två tvapparater men en av dem är bara ett par månader gammal så jag vågar inte slänga dem gammla om den nya skulle gå söder. Då skulle jag svimma. Ingen tv. Tv är min kompis, min vän. Den är alltid på från det sekunden jag kliver innan för dörren tills jag går ut igen. När jag sover, när jag lagar mat, när jag är i tvättstugan, alltid! Men jag tänkte på det här med att sälja saker, kanske jag ska åka hem till mamma och pappa eller morfar och se vad jag hittar :) Dom har många bilar var och väldigt mycket saker. Kanska jag ska gå lös hos dom. Det vore skoj.

Haha..

Av L - 5 september 2008 10:15

Jag vet inte vad jag drömmar men när jag vaknar så jag inte ledsen, och inte arg heller. Jag vet inte hur jag ska beskriva. Jag är stirrig.. kanske man kan säga. Jag har alldeles för mycket saker som ska få plats i mitt huvud på en och samma gång. Och de är inte bra för mitt huvud vill inte de så jag glömmer saker jag ska göra osv. Skit skoj... NOT! hehe


Aj nu sitter jag hemma ledig i dag och jag känner att det behövs verkligen. I går fyllde jag år de va väl inte direkt mer eller mindre kul. Men jag tror alla försökte bita hop och vara så glada det gick. Men jag vill nog säga att det skiner igonom ganska ofta. Men ändå tack mamma för min fördeledagstårta ett år igen :) Ja nu sitter jag hemma helt själv för första gången sedan i onsdags på dagen innan Björn slutade jobbet. Och fy vad man tänker. Jag hinner bara öppna ögonen så sätter de i gång. Fast jag vet inte det känns som jag tänker på samma saker hela tiden samma upplevelser. Försöker komma i håg det bra inte det dåliga. Försöker komma i håg det roliga inte det tragiska. Men de är svårt. Mycket svårt.

Ovido - Quiz & Flashcards