Alla inlägg under december 2007

Av L - 30 december 2007 20:16

En bra dag på jobbet i dag = lite folk.


Haha.. jo de är sant. Det brukar kunna vara rätt så tråkigt på jobbet när de är folktomt, men i dag så var de så skönt! Helt rätt dag.


Sen nu sitter jag med en massa problem över i morgon. Lika mycket strul varje jävla nyår. Fy fan! Jag vill hellst vara med prinsen Björn, men han ville ligga själv hemma hos Inge och bara vara sjuk. Det kan jag faktiskt förstå, stackarn är så hemskt förkyld med feber och alla vad en förkylning innebär. Han låter som han varit vaken i 7 dygn i rad utan minsta sömn. Han låter med andra ord fallfärdig. Stackarn. Sen då.. jo då ska jag hitta på något med tjejerna, för jag känner faktiskt inte för att vara hemma hos mamma och pappa med deras vänner. Visst, det kan säkerligen blir skoj och trevligt. Men nä... inte de. Bara vid kirsfall.. hehe. *skoja lite* ;) Men jag känner helt enkelt för något annat. Men jag hamnar nog där till sist låter de som. Bara en massa strul med konstiga människor som jag inte fattar någonting alls av.


Men men de löser sig nog till slut hoppas jag. Skulle så gärna vilja umgås med Elin och Terese bla. Men de verkar ju skita sig helt åt helvete! Jag tror jag låser in mig i min garderob snart och stannar där tills de här är över. Fan, palla. Jag kan sitta i min garderob och dricka min jävla sprit och blir skit packad, de kanske skulle vara de bästa. Jag blir inte förkyld (som alla andra blir på nyår för att de är kallt, för i min garderob är de varmt.) , jag kan inte ramla och skrapa känan eller likande när jag blir för full  (för de är så litet så de går nästan inte att ramla, men om jag skulle ramla så är de kläder fulla golvet där inne så jag landar mjukt.), blir jag pinkis så har jag toaletten nära och den är inte alls äklig (jämnför på en fest med en äklig toalett och lång kö), jag kan inte bråka med någon (eller ja, nästan i allafall jag kan ju typ sloss med mina tröjor när de hänger på väggen jag ska raggla mig mot, så mycket mer finns de inte där man jag sloss med.) och det kostar verkligen ingenting eller lite el om jag vill ha lampan på (åker man bort så kostar alltid något tex. bensin osv. eller om man nu mot alla odds skulle gå på krogen så brukar pengar kunna strömma i väg.)


Ja, det där ska jag verkligen fundera på. Där har jag fem skäl till att jag ska sitta i min garderob över nyårs natten och blir full.


Jag uppdaterar senare hur de blir.

Pooossssssss poooosssssss

Av L - 28 december 2007 19:02

Ja de har hänt en del.. julen är över. Lika bra de. För jag blir fan pank annars. hehe..


Annars då? Hmm.. ja.. vad har hänt?

Jag har.... (?) hmm.... jag har... firat julen hemma hos mammsen och pappsen. Fick en massa fina och bra saker. Jag fick bla. sängkläder, strumpor, pengar och godis. Bra julklappar. Bara bra. Sedan efter de så var jag och hälsade på Ännely i ljoooongaverk, och the family till henne. Lika trevligt somm alltid :) hehe. .Go fisar. Sedan hälsade jag på lite hos Smala Malin trevligt trevligt ;) Sen va de dax för juldagsfest så klart!


Så jag tog min rallybil och åkte till stan själv för Björn va upptagen. Jag kom hem till Rockstjärnan min Angelica där va de party party! Fin fint. Jag tog fram mitt billga fulvin och började hälla i mig. Som de ska vara. Det blev som vanligt när jag och angelica och jag dricker. Massor med vin och en hel del drinkar. Hade sjukt trevligt. När vi tycket att vi var tillräckligt fulla och odrägliga så tog vi en callicutta-taxi in till stan. Vi hamnade på Espan. skit kul, vi var lätt snyggast på dansgolvet. Så vi fuldansade ett par timmar och hängde i baren när vi var törstiga. Jag, Angelica, Fredrik (Anglicas gulli gulli) och våra tre polaker från jobbet. Haha.. vi färgade (eller angelica va de) håret på en an polakerna randigt. Det hände inte så mycket mer på Espan, vi dansade som idioter och hade allmånt jävla roligt. Och så klart så skulle alla utom Fredrik upp och jobba på onsdagen och driva foodcourten tillsammans. Jag kan säga att alla jobbade bra och de flöt på, men alla så inte så super pigg ut. :)

 Själv så kräktes jag 10 minuter innan jag åkte på jobbet. Haha. Men jag var pigg hela dagen och jobbade på.


Efter de så har de inte hänt så mycket. Jag har jobbade och sovit där imellan. Måste ju göra de någon gång också. Det är sjukt mycket folk på Birsta nu. Men jag kan inte fatta va fan ska alla handla samtidigt för? Kan inte alla nötter handla på uppdelade scheman. Så man vet hur mycket folk de ska komma. Jaja men de är ju så här de är nu i allafall.


I går efter jobbet skulle vi gå i affärer och kolla lite på mellandagsrean. Jo visst. Det är livsfarligt att jobba i det där huset! Man blir så lätt av med pengar när man går runt och kollar. Jag lyckades väl göra av med ett par tusen i går också. Fast jag hade väl råd med de för den här gången, också. :) Köpte ett par balla brallor, leggings, , en parfym, en tishe och (tro de eller ej) en klänning. Jag Linda köpte en klänning. Oj oj.. ;)


Men nu ska jag ta och kolla på en film och riktigt SLAPPA. Har inte gjort de på dagar.. så nu ska jag slå till. Hej så länge. Men nu har ni ju lite uppdate att tänka på.

Av L - 24 december 2007 11:41

Tja, i dag är de julafton. Inte för att jag tror någon missat de men i fall någon mot all förmodan skulle behöva bli påminnd om de så blev ni de nu. Jag sitter nu hos min mamma och min pappa :) Sov här i natt.


Men i allafall så som alla som känner mig vet så händer de ganska mycke saker bara jag kliver ur sängen på dagarna. Hehe.. Jag åkte ju till Bräcke efter ett par timmar i sängen och en dusch i lördags. Sen somnade jag nästan direkt när jag kom upp dit. I går skulle jag och min snygging Björn äta pizza. Och jag skulle betala. Men det erbjöd jag mig att göra så de var lugnt. När vi hade beställt pizzan och skulle åka och hämta dem så hittade inte vi min plånbok. Helt borta var den. Fanns inte alls. Så han fick betala pizzan i allafall. Sen skulle jag åka till Fränsta (till mammsen och pappsen) men plånboken fanns fortfarande inte. Jag fick låna pengar av Björn så jag skulle slippa soppatorsk efter vägen. När jag kom hit till Fränsta berättade jag vad jag lyckats med och sa att den kunde vara i lägenheten, och hoppades att den va där. Så pappa sa att jag skulle fråga mina kära syskon om vi inte kunde åka och kolla. Så då gjorde vi de. Så i natt när de blev julafton var jag ute på roadtripp med Jenny och Linus. (mina syskon) Men vi hittade plånboken i allafall. I min jävla soffa i min jävla lägenhet. Men tur va väl de.


I dag i allafall så har jag fått ett paket. Godis :D Godis gör i ngen ledsen trodde jag.. haha. Men tydligen. Min bror ville inte han godis i julklapp på morgonen så han blev sur när han fick sitt paket av mamma och pappa. (så då fick världens bästa julklappshandlare hjälpa till) Jag fick ta fram ett av mina paket. Då blev han mycket gladare. Han fick ett tv-spel. Jag är ju Bästa, jag säger ju de. Men nu ska jag ta och sätta mig i soffa och mysa lite. Men jag uppdaterar senare om mer julklappar.

Av L - 22 december 2007 19:49

Jag kommer nog få många julklappar (tror jag ;)  För jag har varit så snäll. Hehe...


Har redan fått tre, jippi! Jag älskar paket.

Av L - 22 december 2007 19:16

Nu är jag hemma i dag igen efter att jobbat 9  - 17. Men men nu är de klart nu har jag julledigt i tre dagar. Så skönt. Men i allafall i går hängde jag med Rockstjärnan A hem. Det var trevligt ;) hehe. Vissa var vädigt törstig. Andra blev de lite senare när den töstigaste somnat.


Iallafall så lyckas jag med olicka saker på jobbet varje dag. Jag kan berätta om några roliga, jobbiga och sjukt irreterande saker. I förrgår (torsdag) så kom muslim till mitt kök och vill ha mat. Hon va inte så bra på svenska så jag lyfte på ett lock av de som jag hade färdig lagt och frågade om hon vill ha de. Japp, sa hon och jag lastade upp och tog betalt. Sen efter 10 min tillbaka med en lite bit skinka i handen. Haha. Då visade de sig att muslimer inte äter skinka. Hon fick panik och visste inte vad hon skulle göra. :) Men jag gav henne en ny mat. Och hon blev nöjd till slut, efter lite besvär. Sedan i går kom de en `dam´ i 45 - 60 års åldern med barnbarnet och sa att hon ville ha köttbullar. HAHAHA!!!!!! (jag jobbar på en aseatisk restaurang. ) Så jag sa att jag bara hade aseatisk mat där. Men hon ville ha köttbullar och sa att de brukar ju finnas på såna restauranger.Så åter säger jag att jag har tyärr inga köttbullar. Så då kollade hon vädigt sur på mig och dorg till nästa restaurang. Sedan har jag en sjukt irreterade saker som hände i dag. En åter igen `dam´ samma ålder som va och tog drick så jag sa att drickan kostar. Hon svarade med att att glaset hon tog innan va inte fullt så hon kunde ta lite till. Jag sukade och frågade henne hur jag skulle kunna veta hur mycket hon hade i glaset första gången hon tog dricka. (vid de här tillfället har hon fått fullt glas ungefär.) Så då kollar hon på mig och vänder sig och går. Men den jävla drickan. GRATIS!!!! Jag skiter i pengarna och de gör bossarna också. Men de är en principsak! Man betalar för sig om någon säger de eller ta ingen dricka alls. Jävla *****! Fan vad man blir förbannade på sånna saker. När dom händer. Man kan vara arg i flera timmar. Men man måste stå där och smilea upp sig. Så är de.


Men jag hade skit skoj i går efter jobbet med Rockstar-A men vi saknade Rockstar-E. Men nu ska jah ta och åka till Bräcke med mina skit bra:a julklappar. För jag är så bra och hittar de bästa julklapparna. :)Glllooooooo  Huuuulllll!

Av L - 21 december 2007 01:47

En dag på jobbet och en trevlig pratstund efter jobbet. Det har varit min dag i dag. På jobbet så va de inte så farligt som jag hade tänkt mig. De gick faktist bra i dag. Men de är inte över än...


Efter jobbet så hängde jag med Angelica (en av mina rockstars :) ) Vi satt och varvade ner lite efter jobbet. Jag tror de var väldigt behövligt. Prata lite skit om allt och inget. Som de ska vara. Sen tog jag rallybilen hem till min fina julpyntade lägenhet och nu ligger jag här i sängen igen. Sååå skönt. Fast jag vill inte somna för då måste jag kliva upp till slut. Har nyss ställt alarmet på 8.10 Skoj! Nä... inte ett dugg. Jobbar i morgon mellan 9.30 till ca. 21- 22. Usha! Inte skoj alls. Inte ett dugg!!!!! Aja nu är jag trött. Tror ja. Eller snart i allafall.


I dag va mina kära solstrålar Elin och Annelie och hälsade på och åt på jobbet. Och Martin (Annelies karl), Liam och så klart Eddie. Vilken lite go fis! Han kräktes när jag tog honom. Charmigt ;) Han blir nog populär hos brudarna när han blir stor. (Han är bara lite över en månad gammal nu, och Liam är 2 år.) Liam tappade ut ett par godisar på golvet utanför min restaurang, sen kom han på hur roligt de var så då hällde han ut alla sina godisar i stället. På golvet, så klart. Där alla går hela dagarna, med typ.. hundbajs på skorna och spottloskor. Så när vi sopade upp godisarna för att slänga dom så blev han ju så klart ledsen. Så då fick pappa Matin rycka ut och trösta lill killen.


Det var något mer som jag tänkte kladda ner innan jag somnar men jag glömde fan vad de va.. haha. Jaja nu ska jag nog ta och sova ett par timmar. Natti natt. Vi hooores.

Av L - 20 december 2007 09:58

Så, nu har jag vaknat. Undra hur den här dagen blir då... Ska åka på jobbet nu snart, ska bara ta en dusch. Är beredd på den värsta dagen hittills. Pratatde ett morgon samtal med Angelica nyss och tydligen va de total kaos på jobbet i går (Birsta) Så jävla mycket folk som bara skrek och va o trevliga mot oss som ta emot beställningar och ger ut maten.Att dom vågar... De är modigt gjort. Med tanke på att vi gör deras mat.. haha.  Jaja.. får se hur de går i dag. ALLA handlar julklappar nu och barnbidraget kom i dag. Så fy fan säger jag! Nu innan de ens har börjat. Och likadannt kommer de att vara i morgon också. Om inte annu värre. Om de går.  


Men nu ska jag slänga mig in i duschen, skynda mig att ta en macka.. Sen ska jag åka till mitt jobb. Jag gruvar mig lite grann för kvällen i dag och i morgon. Åå vilket helvete det kommer att vara. Jag berättar väl sen när jag kommer hem igen. kl. 22 för vi har extar julöppet som någon smart jävle kommit på att vi ska ha. Den stackaren borde fan torteras!!!!!!!  

 Och inte sätter våra chefer in extra personal heller. Utan vi jobbar underbemannat. Så klart. Så allt ska blir lite värre. En gäst hade tydligen sagt i går att vi var underemannade. ;) Så sant som de var sagt.


Men puss nu så länge. Hörs om hmm.. ca 12 - 13 timar kanske då. Fy fan!!!!!!!

Av L - 19 december 2007 21:54

De sentast dagarna i mitt liv har vare lite mer eller mindre konstiga. Om jag säger så. Jag känner att för andras skull vill jag inte berätta de mer exakt. Men jag har lovat mig själv att jag ska aldrig mer hålla för mycke saker inne.  Man måste prata om saker, om hur man mår, om allt mellan himmel och jord. Bara prata. Det är viktigt. Så mycket viktigare än man tror. Jag uppskattar min vänner så mycket mer. Alla mina vänner både ny stjärnor som gamla rockstars. Fy fan vad jag i nu läget är glad att jag har hittat er. :) Inser nu hur mycket man behöver de som finns i närheten. Synd att alla inte kan ha de så.


Men nu ska jag sluta deppa! Men fick jag ur mig lite i allafall. :) Bra! I dag sov jag så länge jag kunde. Så himla underbart. Sen ringde min kära morfar (som för övrigt är bäst i hela världen) och sa att han var i stan. Så jag tog min rallybil och drog in till Birsta. Där är jag ju aldrig ;) Vi käkade lite sen drog vi en raggar sväng, hämtade lite medicin på sjukhuset (inte till mig) och till en bilhandlare och stannade till sist på IKEA. Gissa om de va suupper mycket folk där då. Så här nära in på jul. Och vi skulle bara in dit och köpa lite glödlampor, men som de alltid är när man ska handla så kommer man alltid ut med lite mer än de som var tänkt. Jag och morfar hittade julpynt, julstjärna, stjärnlampa, mer julpynt och så klart allt de till mig och lite batterier till morfar. Hehe, som vanligt. Efter shoppingen så tog vi våra hingstar och åkte till ´the getto´ Finnsta. Där bara hårdingar vågar bo. ;-* Vi julpyntade hos mig i flera timmar. tills sist var klockan närmare sju på kvällen och min kära morfar fick ta med sig mormor hem till Roggafors igen. Men nu ör de jätte fint hoss mig ska ni veta. De blev såå mysigt. Fick lite energi av allt julpynt så jag dansög, stäadade  och tvättade lite efteråt. De behövdes. Också fick jag ny bäddat i min säng. de finns ju inget bättre än att krypa ner i en ny bäddad säng när man är trött. Mums!


Och nu ligger jag tillsist här och skriver. Har inte så mycket annat för mig, ska väl starta en film snart. Har redan pratat mina dagliga samtal med nårgra av mina vänner och min mamma. Men nu ska jag ge mig. No more skrivade tonight! ;) Men jag tänkte ladda upp några blirde på rockstars. Så roa er med att kolla på dem så länge. Natti natt.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards