Alla inlägg under april 2008

Av L - 29 april 2008 23:01

Ett samtal som jag garvade åt när ja hade skivit klart.

Lyckad kväll... :)  


Linda E säger:

Så kom i håg de nu. I morgon hos peter, bli för full, åka på forum och dansa, sen åka på efterfest och dricka tills man somnar

Av L - 29 april 2008 21:29


Tjaloom!

Nu är härliga helgen över.
Men i morgon är de "helg" igen.  I allafall fet party :)
Eller ja de är de vi hoppas på.


Nu har jag varit hos min kära Prins i två nätter. Gud. Det är så härligt att somna brevid honom och ännu bättre att vakna. Förut så vaknade vi ju alltid med varandra.
Men men de blir så här när vi har ett avstånd mellan oss. Det löser sig nog med tiden, Eller hur älskling. hehe


I helgen vart de tok. Jag och tjejerna + jimmy och rikard gick på Avenjooo skoj. Kanske. Eller nja duger. Men sällskapet var toppen skoj.
Har även blivit bjuden på "Sommar fest" hos Hårdrockaren A i dag. Jag ser verkligen framemot den. Tror de kommer bli toppen skoj. Grymt att det är löningshelgen som kommer och att vi är lediga söndagen och måndagen efter, för de lär vi ju behöva. Skulle i allafall jag tro.
Brukar kunna bli så.


Nu ska jag ringa Prins och säga go natt för nu ska jag knoppa. :D


NATTTTT

Av L - 27 april 2008 12:57

Trött som ett as

Sliten som fan

och luktar nog illa.


Av L - 24 april 2008 21:04

Jobba, jobba


Löning, löning

Jippi, jippi!




Synd bara att man festar, shoppar och slösar pengar som en hårdrocksstjärna.

Och gör av med lönen som om de växt på träd.

Av L - 23 april 2008 21:51


I dag har det varit en bra dag. En ledig dag.



Jag och Linda h (H som i hårdrock) har suttit på min balkong i dag och myst i solen. Fast de blev lite kallt. Vi har ätit på kebabcity, mums säger jag bara. Fan vad gott det är där!
Sen kom Mammsen och lille bror. Sen mötte vi Pappsen och Moffa. Sen åkte vi till min lilla kusin Micke och kollade på Saras bil. Sen köpte vi den. Eller nä de gjorde vi inte men vi "bokade" den så när hon köper en annan så får jag hennes.
Den va inte snygg men väldigt fin. Men jag tänkt att med lite värre lack och en aning mer ljud så blir de väl bra. I allafall kanske för ett år i allafall.


Efter bilbesökte åkte vi till birsta jag, mammsen och Linus och kollade lite, åt glass och åkte på Ica maxi. Trevligt att
umgås lite med the family. :) Och det var trevligt att umgås med Hybiz själv också det var typ 200000 år sen.


Jag har ett citat som jah tycker är sjuk bra. som jag måste dela med mig av. Det är inte från i dag utan i från i söndags. När jag och Hybiz satt nere i hamnen och åt max mat och var sjukt jävla övertrötta.
Vi satt och pratade om tivoliarbetare. Och en av oss kunde inte förstå hur de kunde vilja åka till just Sverige.

 "- För det finns ju inte en ända vild kaktus här ju!"

Det var skit skoj just då i allafall. Men hur kommer man på hela den meningen?
Haha...

Av L - 21 april 2008 21:58


Nu har jag lagt upp ett "fråge formulär"
Rolgit, kanske.. 


I helgen vart de en fart fylld helg!


På fredagen så kom prinsen hem. Jippi! Så de blev fest. Rolgit hade vi. :) På lördagen så drog vi till Fränsta. Det var riktigt skoj.
Jag erbjöd mig att vara piloten för kvällen. Men tro mig jag dansade nästan mest ändå. Jag Diskuterade och små figtades ändå. Hehe.. Så typiskt mig! Mig och min jätte långa stubin som absolut inte blir längre när jag inte har sovit på två nätter innan. För jag sov ju inte något speciellt natten till fredagen heller. För då hittade jag för första gången en porrkanal på min tv.(inte för att jag är mer intraserad av porr än någon annan. :) haha.. ) Så jag vågade inte somna eller stänga av den i fall. Den då skulle försvinna. :) (Yes, i´m a idiot!) I allafall. Vi drog till Fränsta, Jag, Jimmy H, Peter jimmys polare och Hardrock hallelhuja Hybiz! Sagt och gjort satt vi oss i bilen för ett äventyr. Vi drog till Kim Sedan vart de bykorgen.


Jag säger bara dansa, dansa, dansa! Skoj som fan! Sen vart de efterfest. Så vi drog hem till Peter L mera dansa dansa dansa. men till sist kl. 4 då åkte vi hem till stan. Hade jag inte ska börjat kl. 9 och jobba och kunnat haft plats för de andra så hade jag sovit hos mamma och pappa.
För då va alla vi mycket trött, full eller illa mående. :) En lyckad kväll med andra ord. Men för lite Rock i rock. Vi får jämna ut de en annan helg.

Sen var de intervju som jag kanske ska uppdatera om. Det har inte ringt än. Så jag väntar på svar för fullt nu. Kanske i morogn. Men när jag var där så tyckte jag att det gick bra. Och jag vill ha jobbet!
Han som träffade mig verkade rätt nöjd med mig också, såg de ut som. Men de här jobbet har bättre jobb tider, bättre lön, mera ledigt. Kan väl inte bli mycket bättre? Sen kan de hända att man får se mycket fina bilar, köra fina bilar som går fort. (fast an får ju inte köra förfort med jobb bilar kanske?)
Aja. Men men. Det löser sig nog ska vi se.

Nu ska jag zappa på tven lite. Natt ohhhh Nattt!

Av L - 21 april 2008 21:26

Den som söker den letar

det här hittade jag.

Hos helene :) men jag kortade ner de lite.


Nämn något som gjorde dig glad igår:
Jag var riktigt glad när jag fick dra hem från jobbet kl 18. Jag var så sjukt jävla trött.

Vad gjorde du kl 08 imorse?
Sov som en värsting!

Vad gjorde du för 15 min sedan?
Låg i sängen och kollade runt lite på nätet

Det sista du sa högt?
****

Det senaste någon sa till dig:
-Hej, du vad har jag för telia kod?

Vad har du druckit idag?
Vatte, med bubbels och utan bubbels

Vad var det senaste du åt?
Hamburgare så klart! Det lever jag på. Det flyter hamburgarkött i mina ådror.

Vad var det senaste du köpte?
Lite godis. :) Inte så gott. Men de var billigt. Tur de.

Vad är det för färg på din ytterdörr?
Ljusblå

Vad är det för väder hos dig nu?
Solnedgång. Snart mörkt. Mycket snart.

Godaste glassmaken?
Oj, oj, oj. Jag GlassKungen äter nåstan all glass. Jag vill tyvärr inte välja bort någon av mina kära vänner

Tror du på kärlek vid första ögonkastet?
Helt jävla övertygad

Sover du tungt?
Nä jag är vaken

Drömmer du mardrömmar?
Inte i dag

Trivs du med ditt jobb?
Hmm.. Birsta city foodcuort, trivs vi med vårat jobb? Öh... Vi låter de vara obesvarad

Favoritklädsel?
Mina "jobbar byxor" = baggyjeans och ett linne. Skönt

Favoritlåt just nu?
En i från helgen. Men självklart så är de ju ingen jävla hopp hopp pop pop låt! Den är ju en med drag i! Rock i rock!

Vad gör dig glad just nu?
Sova, Björn, ja de var nog allt.

Vad ska du göra härnäst?
Kolla igenom mina tvkanaler. Sen somna

Favoritgodis?
Men gissa CHOKLAD SÅ KLART

Kläder just nu?
Mina fina jobbar byxor. Som för övrigt har blivit för stor och ett linne, munkjacka

Sommarplaner?
Jobba, ha semester?kanske, försöka hinna med något. Åsele marknad?

Morgon eller nattmänniska?
Inte morgon i allafall! Tro mig!

Vad är viktigast för dig?
Mat, vatten luft. Godis, glass, hamburgare, Björn, min bil

Längtar du mest efter just nu?
Lönen och kanske efter en båtresa som vi bokade i går.... Men mest av allt BJÖRN!

Av L - 17 april 2008 14:44

Jag skulle som sagt på jobbintervju!!!! Yeah!


 Jag tänkte ni kunde få lite tipps på hur man skriver en CV, som någon vill läsa :) Men jag lägger bara ut en del. Ni kan ju inte ta hela min CV. Skriva att ni heter Linda och är 20 år gammal. Nä, då blir de ju rätt brydd när det kommer någon som heter Agda på intervjun, som inte kan någonting. Eller när de ska kontakta er så ringer dom till mig :) Ja det går ju inte alls. Då får ju jag alla jobba. Och det hinner jag ju inte med.

Fan, jag är bäst på sånt. Vet inte hur många jobb jag har fått tacka nej åt genom åren :P Och jag är bara 20 år.. Whiiii! (nu är jag bara kaxig för att jag är glad.) Men det här är en del av det jag skrev till de som jag ska till nu på lördag och prata med. Enyoj!


"Ni borde bli speciellt intresserad utav mig just därför jag är en toppen tjej som älskar att jobba, har fått en lönespec. varje månad sedan jag var 14 år. Jag är en pigg person som dessutom är jäkligt trevlig. Och jag vill lära mig allt som jag kan bli lärd. Jag har många gånger fått höra att jag lär mig mycket snabbt. Och jag har tempo. Blir de lugnt så är jag tokig på att tex. städa och sysselsätta mig "'


Hehehee...

Men jag kan säga att jag söker egentligen jobb för att se om jag kan få bättre än vad jag redan har. Man jag kan ju alltid få lite mer i lön. :) Det skadar ju inte.

Ovido - Quiz & Flashcards